Officiële Scientology Kerk: Applied Scholastics Onderwijsprogramma's, L. Ron Hubbard & Studietechnologie

APPLIED SCHOLASTICS
(IN NEDERLAND: STICHTING EFFECTIEF ONDERWIJS) EEN WERELDWIJD NETWERK DAT MILJOENEN MENSEN LEERT LEZEN EN SCHRIJVEN.

Bijna de helft van alle Amerikaanse volwassenen – 90 miljoen mensen – zijn analfabeet. Acht miljoen studenten worden als “leergestoord” bestempeld, waarop het antwoord van de scholen niet lezen, schrijven en rekenen is, maar medicijnen. Hoewel de kosten van deze crisis voor regeringen, bedrijven en de belastingbetalers in de biljoenen euro's lopen, zijn de kosten in menselijk opzicht niet te overzien.

Omdat L. Ron Hubbard zich in de jaren ‘50 al bewust was van het falen van het systeem, ontwikkelde hij een effectieve “technologie” van leren, waarmee men zich van elk onderwerp meester kan maken. Deze educatieve doorbraken staan collectief bekend als Studietechnologie en bieden studenten op elke leeftijd en opleidingsniveau het ingrediënt dat in het moderne onderwijs ontbreekt, namelijk leren hoe te leren.

Gedurende meer dan drie decennia is de invoering van Studietechnologie in scholen en universiteiten grotendeels een gezamenlijke inspanning geweest op initiatief van leraren, verenigd onder de vlag van Applied Scholastics. Tegenwoordig vertegenwoordigt die campagne een wereldwijde beweging, die als basis het Applied Scholastics International hoofdkwartier en trainingscentrum heeft. Het werd in 2003 geopend en is gelegen op de 40 hectare grote campus in het Spanish Lake District in St. Louis, Missouri.

Er zijn nu meer dan 900 Applied Scholastics groepen in 67 landen, waarvan er alleen al gedurende de laatste zeven jaar meer dan 400 van werden geopend. Daarnaast zijn er onderwijzers uit ongeveer 42 landen – waaronder India, Japan, Palestina en Swaziland – in Studietechnologie opgeleid. Vanwege het feit dat deze leraren op hun beurt hun collega's en studenten trainen, hebben sinds de opening van het internationale hoofdkwartier momenteel al meer dan 32 miljoen mensen profijt van de Studietechnologie gehad.